市街地編はこちら
ランドクルーザー250【公道試乗レビュー】ワクワクが止まらない!!【市街地運転支援テスト】VX ガソリンモデル
ランドクルーザー250で採用された、自動運転レベル2、トヨタセーフティセンスについて解説しています。
全編を通して運転支援実況を行なっています。
ランドクルーザー250の特に国道4号線の一般道でのオートクルーズコントロールと言われるレーンキープ(LTA)と全車速追従機能の重点的に説明しています。
ハンドルは触れているのみで、危険だと判断したら手動で操作しています。
アクセルブレーキも車に任せています。
高速道路での使用を前提としていますが、一般道でもかなりの性能を持っています。
動画の視聴は再生速度を1.5倍にして見ていただくと、ストレスフリーかと思います。
コメント、いいね、チャンネル登録よろしくお願いします!
【テスト車情報】
車名:ランドクルーザー“250”
グレード:VX
モデル:ガソリン
金額:5,200,000円(税込)~7,350,000円(税込)
全長×全幅×全高×ホイルベース:4,925×1,980×1,925×2,850mm
車両重量:2,625kg
駆動方式:4WD
動力源:2TR-FE 2.7ℓ直列4気筒エンジン
最大出力:120kW(163ps)/5,200
最大トルク:246Nm/3,900
トランスミッション:6 Super ECT(電子制御6速オートマチック)
【テストルート】
国道294号から国道4号線にかけて
【運転支援設定】
加速度 不明
車間 最大(1から4で4を設定)
【チャンネルについて】
このチャンネルでは、運転支援や自動運転と呼ばれる技術の現状を細かく分析、紹介していきます。
是非ともよろしくお願いします。
【チャプター】
0:00 はじめに
3:15 高齢者の道路横断について
4:32 先進安全装備での車の選び方
6:42 4号線へ
10:43 運転支援で変な挙動
11:43 最後に
自動車アセスメント公式チャンネル
https://youtube.com/@nasvaassess?si=QN5K0OPCgUSZrfVN
トヨタのほかの車種はこちらからどうぞ↓
すべての運転支援テストはこちらからどうぞ↓
X(twitter)↓
https://x.com/driveassitant
This article explains Toyota Safety Sense, Level 2 Autonomous Driving adopted in the Land Cruiser 250.
Driving support is provided throughout the entire episode.
It focuses on the Land Cruiser 250’s Lane Keep (LTA), which is called automatic cruise control, and all-vehicle speed tracking functions, especially on urban roads.
The handle is only touched, and if it is deemed dangerous, it is operated manually.
The accelerator brake is also left to the car.
Although it is intended for use on expressways, it also has considerable performance on general roads.
I think it will be stress-free if you watch the video at 1.5x playback speed.
Please comment, like, and subscribe to the channel!
[Test vehicle information]
Car name: Land Cruiser “250”
Grade: VX
Model: Gasoline
Amount: 5,200,000 yen (tax included) ~ 7,350,000 yen (tax included)
Total length x width x height x foil base: 4,925 x 1,980 x 1,925 x 2,850mm
Vehicle weight: 2,625kg
Drive system: 4WD
Power source: 2TR-FE 2.7ℓ inline 4-cylinder engine
Maximum output: 120kW (163ps)/5,200
Maximum torque: 246Nm/3,900
Transmission: 6 Super ECT (electronically controlled 6-speed automatic)
[Test route]
Route around Shirakawa city area
[Driving support settings]
Acceleration unknown
Maximum distance between vehicles (set 4 from 1 to 4)
[About the channel]
On this channel, we will analyze and introduce in detail the current state of technology called driving assistance and autonomous driving.
Thank you very much for your support.
#自動運転 #運転支援 #ランドクルーザー250 #ランドクルーザー